Pazar, Ocak 07, 2007

İŞDEN ÇİXARTİLMİŞ SÜNGÜN İŞÇİLERİ VE HAKİMİYETİN İTİRAFİ

بيش از 150 نفر از كارگران اخراجي مس سونگون خواستار برقراري مقرري بيكاري شدند
17م دی, 1385
بيش از 150 نفر از كارگران اخراجي مس سونگون كه در مقابل فرمانداري و اداره كار و امور اجتماعي شهرستان اهر تجمع كرده بودند، ضمن اعتراض به عدم پرداخت مقرري بيكاري خواستار حل مشكلات خود شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسكندري يكي از كارگران اخراجي مس سونگون كه به نمايندگي از ساير كارگران سخن مي‌گفت، افزود: با وجود اينكه در سال‌هاي 84 و اوايل سال 85 براي كارگراني كه از شركت‌هاي پيمانكاري و همكاران ما كه بيش از 200 نفر بودند حكم عدم نياز صادر شده و كارگران را اخراج كرده بودند و با وجود برخي كارشكني‌ها، با پيگيري كارگران و مسوولان شهرستان مقرري بيكاري آنها برقرار شد و هم‌اكنون اين افراد از بيمه بيكاري استفاده مي‌كنند ولي با وجود اينكه اداره كار بر غير اداري بودن اخراج راي داده اما تامين اجتماعي از پرداخت مقرري بيكاري سر باز زده و به اعتراض ما جواب نمي‌دهد.

رييس سازمان كار و امور اجتماعي آذربايجان شرقي نيز با حضور در جمع كارگران اخراجي از نزديك به مسائل و مشكلات آنها گوش داد و گفت: پرونده 98 نفر از كارگران اخراجي در اداره كار اهر تكميل و براي اقدامات لازم به سازمان تامين اجتماعي ارسال شده و بالغ بر 81 پرونده نيز در دست اقدام است. با هماهنگي به عمل آمده با سازمان تامين اجتماعي و سازمان كار استان تفاهم‌نامه‌اي نيز براي حل مشكلات اخراجي‌ها بين دو سازمان امضا شده و در اين ماه با حضور نمايندگان كار و تامين اجتماعي اقدامات لازم براي حل مشكلات آنها صورت خواهد گرفت.

نماينده كارگران استان آذربايجان شرقي در اين خصوص افزود: وقتي در جامعه امنيت شغلي وجود ندارد بايستي بستر‌هاي حمايتي قوي توسط مسوولان ايجاد شود تا كارگران بيشتر از اين براي دريافت حق و حقوق قانوني خود ماه‌ها سرگردان نشوند.

صادق‌زاده با اشاره به بحران‌هاي شديد كارگري در برخي از كارخانجات مثل سراب بافت، نساجي ايران و… گفت: ما بار‌ها اين موضوعات را متذكر شده‌ايم ولي گوش شنوايي براي حل بحران وجود ندارد.

Hiç yorum yok: