Cumartesi, Mayıs 02, 2009

بیش از 2000 نفر در اول ماه مه ی تهران شرکت کردند دستگیرشدگان آزاد باید گردند!



بیش از 2000 نفر در اول ماه مه ی تهران شرکت کردند

دستگیرشدگان آزاد باید گردند!

حدود ساعت پنج و نیم عصر روز جمعه (۱۱ اردیبهشت) به وقت تهران، ماموران انتظامی و امنیتی لباس شخصی پس از محاصره‌ی پنهانی پارک اقدام به حمله به کسانی کردند که در پارک لاله جمع شده بودند. در آن میان برخی از مردمی هم که بی‌خبر از برگزاری این مراسم بوده، به قصد تفریح به پارک آمده بودند، با ضرب و شتم همراه با دیگران از پارک به بیرون رانده شدند.

اطراف پارک، تماماً در محاصرۀ ماشین های "گشت ارشاد" و "نیروی انتظامی" قرار داشت؛ تعداد فعّالان کارگری به علت محاصره پارک از ساعت 2 بعدازظهر توسط صدها اتومبیل و وانت های لباس شخصی و نیروهای انتظامی، به صورت پراکنده در حول و حوش میدان آب نما دیده می شدند؛ حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی ها کاملاً محسوس بود به طوری که تقریباً ساعت 17، 6 نفر از دانشجویان علامه را - که در ضلع شمالی میدان آب نما و روی نیمکتی نشسته بودند- یک جا دستگیر کردند و به سمت ماشین های گشت ارشاد مستقر در ضلع شمال شرقی میدان بردند. در این مدّت، تعداد دیگری نیز در گوشه و کنار بازداشت شدند.. تا ساعت 17:30، دستگیری ها به وسیلۀ افراد لباس شخصی، هم چنان ادامه داشت. ساعت 18، کاو مظفّری (که قصد خروج از ضلع شمالی پارک را داشت) و حمید ملک زاده (دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه تهران) دستگیر شدند (گزارش فعالان شبکه همبستگی کارگری در تهران).

رضا شهابی، عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در مصاحبه با دویچه وله، از استقبال حدود ۲۰۰۰ نفر از مراسم روز جهانی کارگر در تهران و حمله‌ی تعداد بیشماری از ماموران امنیتی و انتظامی به این جمع و استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم و دستگیری حدود ۵۰ نفر سخن گفت که در میانشان چهار تن از چهره‌های شناخته شده‌ی فعال کارگری هم هستند. این چهار تن عبارتند از جعفر عظیم‌زاده، مریم محسنی، شاپور احسانی و بهروز خباز(گزارش دوچه وله).

«شبکه همبستگی کارگری» ضمن محکوم کردن تهاجم وحشیانه لباس شخصی های و مزدوران دولت سرمایه داری به کارگران شریف ایران که قصد برگزاری مراسم خود را داشتند، آزادی فوری و بدون قید تمام دستگیر شدگان را خواهان است.

«شبکه همبستگی کارگری» در سطح جهانی به افشای و اعتراض این حرکت های وحشیانه عوامل سرمایه داری ایران دامن زده و تا آزادی تمام زندانیان سیاسی به فعالیت و بسیج اذهان عمومی بین المللی ادامه خواهد داد.

محکوم باد تهاجم سرمایه داری علیه مراسم اول ماه مه!

کلیه بازداشت شدگان فوراً باید آزاد گردند!

تداوم باد اتحاد عمل نهادهای کارگری ایران!

زنده باد همبستگی بین المللی کارگری!

شبکه همبستگی کارگری

Hiç yorum yok: