Perşembe, Mayıs 21, 2009

mUSEVININ TEREFDARLARI MILLI FEALLARA SALDIRDILAR XATEMI TURKLER IHANET EDIB




ساوالان سسی : جلسه پرسش و پاسخ مجید انصاری که توسط ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی روز گذشته ۳۰ اردیبهشت ۸۸ در تبریز برگزار شد به صحنه ضرب و شتم فعالان و دانشجویان منتقد آذربایجانی مبدل گشت.

به گفته یکی از شاهدان عینی زمانی که جمعی از فعالین آذربایجانی به صورت مسالمت آمیز اعتراض خود را نسبت به توهین سید محمد خاتمی و اصلاح طلبان به ترکها و گفتن جکهای نژادپرستانه از سوی آنها اعلام می کردند با هجوم اعضای ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی در تبریز روبرو شده و مورد ضرب و شتم و توهینهای رکیک آنها قرار گرفتند.

فعالین آذربایجانی با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای تحت عنوان"هارای هارای من تورکم" و "خاتمی باید عذر بخواهد" اعتراض خود به فیلم توهین آمیز تازه انتشار یافته از سید محمد خاتمی در خصوص ترکها را بیان داشته و خواهان عذر خواهی رسمی خاتمی و اصلاح طلبان از آذربایجانیها شدند.

در این موقع اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی که مچ بندهای سبز رنگی در دست داشتند با حمله به فعالین آذربایجانی و پاره کردن پلاکاردهای آنها، ۱۰ تن از فعالین آذربایجانی از جمله هادی حمیدی شفیق دانشجوی سابق دانشگاه آزاد ارومیه و زندانی سیاسی سابق را را مجروح و مضروب کردند.

پس از این واقعه فعالین مدنی آذربایجان با دادن شعارهایی اعتراض خود به سخنرانی مجید انصاری که یکی از افراد حاضر درفیلم منتشره از اصلاح طلبان بود را بیان کردند که این اعتراضات باعث لغو سخنرانی وی گردید و سخنران بعدی عبدالعلی زاده نیز مجبور شد سخنرانی خود را به ترکی ایراد نماید.

فعالین آذربایجانی با دادن شعارهای "یاشاسین آذربایجان"،"مرگ بر فاشیست"،"آذربایجان وار اولسون – ایسته‌مه‌ین کور اولسون" اعتراض خود را به اعمال خشونت آمیز اعضای ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی و گفتن جوکهای نژادپرستانه و توهین آمیز از سوی اصلاح طلبان و در راس آنها سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران بیان کردند.

گفتنی است که انتشار فيلمي از برخي مقامات اصلاح طلب موجي از نارضايتي را در ميان آذربايجانيها پديد آورده است. در اين فيلم سيد محمد خاتمي، مجيد انصاري، اسحاق جهانگيري و برخي ديگر از بزرگان دوم خرداد در مهماني محفلي خود به بيان جوك و مطالب طنزآميز نسبت به ترکهای آذربایجان مي پردازند و در قطعاتي از اين فيلم كه بر روي اينترنت قرار داده شده است رئيس جمهور سابق ایران با بازگويي خاطره اي از ترکها حاضران را به خنده انداخته و با لهجه و بياني نامناسب جوك تركي تعريف مي كند

Hiç yorum yok: