Çarşamba, Haziran 28, 2006

ASMEK BİLDİRİLERİ

Bütün siyasal mehbusların azadlığa buraxılması ümüdü ile
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
Azerbaycan Siyasal Mehbuslarının Mudafie Komitesi


ادامه دستگیری فعالین سیاسی آذربایجانی
"عیسی یگانه"، مدیر مسیول نشریه توقیف شده "پیام سولدوز"، توسط نیروهای امنیتی در نقده بازداشت شد. "عیسی یگانه"، مدیر مسیول نشریه توقیف شده "پیام سولدوز" در شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی، عصر روز ۶ تیر ٨۵ توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شد. گفتنی است، طی ٣۰ روز گذشته،‌ ۹ روزنامه نگار و دهها فعال سیاسی و دانشجویی در شمال غرب ایران، پس از اعتراضات مناطق ترک نشین بازداشت یا روانه زندان شده اند. همچنین بر اساس این گزارش "سید مهدی سید زاده"، فعال سیاسی در تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. "سید مهدی سید زاده"، از فعالان سیاسی دوم خردادی و عضو کانون زندانیان سیاسی رژیم سابق عصر روز ۶ تیر ٨۵ توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت شد. همچنین دیروز در میاندوآب چند فعال آذربایجانی که به تازگی از زندان آزاد شده بودند دوباره دستگیر شده اند. تاکنون اسامی بهبود قليزاده، جلال كودريلو،بابك نظري ،احمد جدي، مهدي بازماني مشخص شده است .
همچنین منابع مطلع خبر داده اند که حال جمعی از زندانیان از جمله آقایان عباس لسانی ، ابراهیم رشیدی و امیر حسین موحدی وخیم می باشد.
ابراهیم جعفرزاده از فعالین حرکت ملی که دیروز در خوی بازداشت شده بود امروز آزاد گردید.
با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
چهارشنبه ۷ تیر 1385
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان

1
GetBC(103);
نظر بدهید 2006/6/28

رضا عباسی دستگیر شد

رضا عباسی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در زنجان و عضو هیات موسس آسمک(کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان) و سازمان اداوار تحکیم وحدت دیروز عصر ششم تیرماه دستگیر شد.عباسی امروز صبح به اداره اطلاعات احضار شده بود که با توجه به غیر قانونی بودن این احضار شفاهی از حضور در این اداره سرباز زده بود.

با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی

چهار شنبه ۷ تیر ۱۳۸۵

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
1
GetBC(102);
نظر بدهید 2006/6/28

بازداشت 5 فعال سیاسی آذربایجان
اردبیل
امروز ۶/۴/۱۳۸۵ ساعت ۳ بعد از ظهر اکبر قربانی فعال شناخته شده آذربایجانی در محل کارش دستگر شد.بر اساس گفته همکاران قربانی امروز چند نفر لباس شخصی به محل کار وی -ذوب آهن اردبیل- وارد شده و ایشان را بازداشت نمودند.
اکبر قربانی پس از تظاهرات و اعتراضهای گسترده در اردبیل نسبت به سیاست های تبعیض آمیز جمهوری اسلامی در قبال ملت آذربایجان بارها مورد تهدید افراد لباس شخصی قرار گرفته بود.قربانی به همکاران خود گفته است از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذا زده است.
خدافرین
همچنین در خدافرین مغان فرامرز پستو ، شهرام احمدزاده و صاحبعلی رستمی امروز بازداشت شده اند. از اتهام و محل نگهداری نامبردگان خبری منتشر نشده است.
خوی
ابراهیم جعفر زاده فعال سیاسی-فرهنگی آذربایجان امروز ۶/۵/۱۳۸۵ ساعت ۶ بعد از ظهر به اداره اطلاعات خوی فراخوانده و بازداشت شد.
جعفرزاده دبیر انجمن غیر انتفاعی اورین می باشد و بارها توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.
نزدیکان جعفرزاده اظهار داشتند که دستگیری ایشان به دلیل نزدیکی مراسم روز ملی بابک می باشد.
با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
سه شنبه ۶ تیر 1385
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
1
GetBC(101);
یک نظر 2006/6/27

لیست اسامی 90 نفر از بازداشت شدگان آذربایجان
در پی اعتراضهای اخیر آذربایجان شماری از روزنامه نگاران ، فعالان سیاسی و فرهنگی و دیگر شهروندان بازداشت شده اند که بدلیل گستردگی دستگیریها امکان تهیه لیست همه بازداشت شدگان میسر نگردید با این حال کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان توانست لیستی از دستگیرشدگان شناخته شده را در تاریخ 12 خرداد منتشر نماید اکنون پس از گذشت دو هفته و آزادی تعدادی از زندانیان و نیز مشخص شدن اسامی جدید لیست حاضر که شامل اسامی 90 تن از بازداشت شدگان وقایع اخیر آذربایجان است اعلام می گردد :
تبریز
حسن هرگلی(دمیرچی – موسیقدان)، بابک هرگلی، چنگیز بخت آور ، سیامک بخت آور، علی حامد ایمان ( مدیر مسئول نشریه توقیف شده شمس تبریز ) ، منوچهر عزیزی، غلامرضا امانی، حمید پورولی، عباس پوراظهری(فعال جنبش مسلمانان مبارز)، حسن حاجی ابویی (ارک)، احمدرضایی(حیدراوغلو )، هاشم میرزاده، سعیدبیدخت، سعید محمدی، محمد نجفی، بلال رضایی، علی شادی، مجید همتی، ایوب لطفی، ابوالفضل وصالی (مدیر مسئول هفته نامه دای آذرآبادگان)، حسین احمدیان، محمد نجف پور، محمد علیپور، محمد بحری، خسرو کنعانی، جواد کنعانی، علی قلی نژاد، مصطفی برزگر، حسن جعفری تازه کند، محمد تقی اکبری
تهران
صالح کامرانی (وکیل)، مهدی احمدی، سیروس حسین نژاد ، رامین محمد خانی ( وی هنگام مراجعه به دادگاه جهت پذیرش وکالت اقای صالح کامرانی دستگیر شد )
ارومیه
ابراهیم دهقان، رضا حیدری، حسین نوری، کریم حسین پور، یوسف سیدی، ابراهیم رشیدی، محسن یاپیری
اردبیل
ودود اسدی (دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل)، علی بابایی، حسین خیاطی، فرید عبدالعلی زاده، عدالت عباسی، رحیم غلامی، شاپور نصرت پور، محمد یوسفی، آراز غفارزاده، عباس لسانی، بهزاد خسروانی، مهدی محمدپور، سلیمان محمدی، جعفر (همکار لسانی)، جلال تقوی، قدیر آذردخت، بهروز علیزاده، علیرضا یوسفی،
مشکین شهر
امیر حسین موحدی، اسد یعقوبی، ایرج موذن زاده، فرهاد سروناز
پارس آباد مغان
داوود مقامی
خوی
حمید خان احمدی
مرند
اروج امیری (خبرنگار)، داوود شیردل، قوجازاده، حسین زادگان، عیسی اسدی، غلامرضا حقیقی، عبدالمجید غیبی ( کاریکاتوریست )، غلامرضا ایماندار ( هنرمند )
مراغه
حامد یگانه پور، یاشار حکاکپور مراغی، داوود عظیم زاده، مجید پژوهی فام (استاد دانشگاه)
میاندوآب
جلال کودعلیلو، محسن فرامرزی، احد جدی، مهدی بازمانی، شاهرخ فرامرزی، امیر آقازاده، امیر ثقفی، ولی ظهرابی، بهبود قلی زاده، علی رازی، صمصام محمدی وش، حاتم رستمی
اهر
کریم کارگر، امیر بزاز قدیم

همچنین گزارش موثقی در دست است که بازداشت ۱۱ نفر از روستای قارادرویش (در اطراف مشکین شهر) را تایید می کند .
همچنین از سوي كميته انضباطي دانشگاه اورميه پنج تن از دانشجويان اين دانشگاه به نامهاي الهه رادمهر، مهدي حاج محمدي، محمد حسين زاده، ابراهيم دهقان و مجيد ماكويي به يك ترم تعليق از تحصيل محكوم شدند. اين حكم به دليل امضاي نامه درخواست تحصن برای دفاع از حقوق فرهنگی ترکها صادر شده است. اتهام عنوان شده از سوي كميته انضباطي دانشگاه، نشر اكاذيب، دامن زدن به مسائل قوميتي و جعل اسناد دولتي مي باشد.
برابر اخبار دریافتی از خانواده زندانیان حال عمومی بسیاری از زندانیان نامساعد میباشد. عباس لسانی، حسن هرگلی و غلامرضا امانی به واسطه اعتصاب غذا و حامد یگانه پور به دلیل عارضه قلبی در وضعیت دشواری به سر می برند.
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان (آسمک) مصرانه از تمامی مراجع و سازمانهای حقوق بشر داخلی و بین المللی درخواست می نماید با مسئولیت و حساسیت بیشتری نسبت به آنچه که در آذربایجان می گذرد، برخورد نمایند.

با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
دو شنبه 2۹ خرداد 1385
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان

1
GetBC(100);
نظر بدهید 2006/6/19

اخبار جدید از زندانیان آذربایجان
اردبیل
رئیس زندان اردبیل با اعلام وخامت حال عباس لسانی مانع ملاقات وی با خانواده اش شد همسر لسانی با اعلام این مطلب افزود که وی از 6 روز قبل آب هم نمی خورد و حالش هر لحظه خرابتر می شود وی با اظهار نگرانی از سرنوشت همسرش از مدافعان حقوق بشر خواست برای نجات لسانی تلاش کنند.
همچنین منابع موثق در اردبیل اعلام کرده اند که هنوز 25 نفر از دستگیر شدگان اخیر اردبیل در زندان هستند.
مشگین شهر
" امیر حسین موحدی " روزنامه نگار 27 خرداد از طرف بازپرس شعبه یک دادگاه انقلاب مشگین شهر با قرار 20 ملیون تومانی روانه زندان شد ، اتهام او مصاحبه با رسانه ها و رادیوهای خارجی در جریان اعتراضات اخیر آذربایجان اعلام شده است .
گفتنی است که پس از اعتراضات اخیر آذزبایجان ، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر در این منطقه آماج بیشترین حملات و فشارها قرار گرفته اند و اکنون آذربایجان نا امن ترین منطقه برای روزنامه نگاران مستقل می باشد.
تهران
دستگیری صالح کامرانی وکیل دادگستری که روز چهارشنبه 24 خرداد در تهران توسط اداره اطلاعات ربوده شده هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.
مینا اصغری همسر وی با اظهار بی اطلاعی از محل حبس همسرش و غیر قانونی خواندن دستگیری وی از مسئولین قضایی درخواست نمود به جای پرونده سازی برای وکلا از آدم ربایی اینچنینی جلوگیری کنند .
خوی
حميد خان احمدي از فعالين حركت ملي آذربايجان روز چهارشنبه 24 خرداد توسط نيروهاي امنيتي در روستاي بدل آباد شهرستان خوي دستگير شده است. گفته میشود نيروهاي امنيتي به مغازه عكاسي آقاي حميد خان‌احمدي هجوم برده و همه ابزار الات حرفه ای ور را ضبط نموده اند .
روز پنجشنبه قاضي پرونده با صدور وثیقه چهار ميليون تومانی وی را روانه زندان كرد. اتهامات وی تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي ، تبليغ افكار پان‌ توركيسم و قوميت‌گرایي ، اخلال در نظم عمومي و تبليغ مراسم بزرگ داشت بابك اعلام شده است.
مراغه
عليرضا حقي يكي از پنج نفر زنداني مراغه‌اي شنبه ۲۷ خرداد با قرار وثيقه ( ده ميليون تومان) از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود برگشت. گفتنی است چهار نفر دیگر از هویت طلبان مراغه ای به نامهاي ياشار حكاكپور، داود عظيم زاده، حامد يگانه‌پور و مجيد پژوهيفام هنوز زندانی هستند که حال حامد يگانه‌پور بعلت داشتن بیماری قلبی مناسب نیست و در بهداری زندان بستری شده است.

با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
یکشنبه 2۸ خرداد 1385
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
1
GetBC(99);
نظر بدهید 2006/6/18

حال حامد یگانه پور وخیم است
وضع عمومی حامد یگانه پور فعال حرکت ملی آذربایجان و دانشجوی دانشگاه مراغه که در زندان این شهر محبوس می باشد وخیم گزارش شده است.درچند هفته گذشته اداره اطلاعات و اداره زندانهای مراغه در مقابل درخواست های مرخصی حامد یگانه پور و خانواده اش که از بیماری قلبی رنج می برد هیچ اقدامی نکرده اند تا اینکه امروز صبح حال وی وخیم شده است. یکی از زندانیان در تماس با بیرون با اعلام این خبر تاکید کرد که با این وجود هنوز هم مسئولان زندان برای انتقال وی به بیمارستان اقدام نمی کنند.یگانه پور در طول هفته گذشته چند بار دچار تشنج شده است.
با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
شنبه 2۷ خرداد 1385
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
1
GetBC(98);
6 نظر 2006/6/17

نامه به کوفی عنان
در پی سرکوب گسترده اعتراضهای مسالمت آمیز مردم و دستگیر شدن تعداد زیادی از مردم کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار توجه جامعه جهانی به وضعیت آذربایجان شده است که ترجمه ترکی و فارسی آن در ادامه درج می گردد:
عاليجناب کوفی عنان
دبيرکل محترم سازمان ملل متحد
همچنانکه اطلاع دارید ملت آذربایجان از داشتن ابتدایی ترین حقوق ملی در ایران محروم می باشد.حتی کودکان خردسال ترک حق تحصیل به زبان مادری خود را درمدارس ندارند.از 14 می به مدت بیش از دو هفته حدود 30 شهر آذربایجان صحنه اعتراضات مدنی به سیاست های نژاد پرستانه رژیم جمهوری اسلامی بود.متاسفانه این اعتراضات مسالمت آمیز سرکوب وحشتناک رژیم را به دنبال داشت.بیش از 20 نفر جان خود را از دست دادند,صدها نفرمجروح گشتند و هزاران نفر دستگیر شدند.در حال حاضر نیز بسیاری از بازداشت شدگان در وضعیت بسیار وخیمی به سر می برند و به طور مداوم مورد شکنجه بازجویان قرار می گیرند.
از شما به عنوان رئیس سازمان ملل متحد تقاضا می نماییم نسبت به مسائل ملت آذربایجان توجه ویژه مبذول داشته و حکومت جمهوری اسلامی ایران را ملزم به آزادی بازداشت شدگان نمایید.
با تقدیم احترام
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
15 ژوئن2006

Sayın Kufi ENAN
Birleşmiş Milletler Teşkilatının baş katibi
Bildiyiniz kimi Güney Azerbaycan milleti İranda en ibtidayi haqlarından mehrumdur.hetta yaşsız uşaqlarada oxullarda oz anadillerinde tehsil almaq imkani yoxdur.bunlara gore 14 maydan Azerbaycanin 30 şeherinde millet ayağa qalxib ve İran islam cumhuriyyetinin türklere qarşı faşisti siyasetlerine etiraz etdiler.teessufle bu medeni aksiya ve piketler hükümet terefinden vehşıcesine serkub olundu.onlar nefer oz hayatini elden verdiler, yuzleri ağırcasına yaralandi ve minleri tutuqlandı.indise mehbusların çoxu ağir ve çetin durumda olaraq ardıcıl şıkence olurlar.
Sizden Bmt-enin baş katibi olaraq Güney Azerbaycan meselerine ozelcesine yanaşmağınızı ve bütün tutulanların azadlığa buraxılmasını İran hükümetinden istemeyinizi rica edirik.
Sayqılarımızla
Azerbayca siyasal mehbuslarının mudafiesi komitesi(ASMEK)

1
GetBC(97);
نظر بدهید 2006/6/15

بازداشت مدافعان زنان
با اينکه تا عصر چهارشنبه (24خرداد) حدود 50 نفر از دستگيرشدگان میدان هفت تیر آزاد شدند و سخنگوي قوه قضائيه وعده آزادي همة بازداشت شدگان را داده بود، از صبح پنجشنبه (25خرداد) به خانواده ها اعلام شد که براي پيگيري وضعيت ساير بازداشت شدگان به دادگاه انقلاب مراجعه نمايند.
بنابر آخرين اخبار دريافتي، تعدادي حدود 20 نفر از بازداشت شدگان که حاضر به امضاي «تعهدنامه» نشده اند، همچنان در زندان اوين به سر مي برند.
به جز مهندس موسوي خوئيني ،‌ بهاره هدايت ، ژيلا بني يعقوب،‌ بهمن احمدي امويي، خانم حيات غيبي و چند تن ديگر از دانشجويان از جمله اين افراد هستند .
همچنين صبح پنجشنبه مسئولان زندان اعلام کردند که خانواده ها بايد روز شنبه، به شعبه 14 بازپرسي دادگاه انقلاب براي توديع وثيقه و يا قرار کفالت، مراجعه نمايند.
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان با اظهار خوشنودی از آزادی ایشان خواستار آزادی بقیه روزنامه نگاران و دانشجویان در بند و زندانیان آذربایجان می باشد.
با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
پنج شنبه 25 خرداد 1385
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
1
GetBC(96);
نظر بدهید 2006/6/15

بازداشت صالح کامرانی
صالح کامرانی وکیل دادگستری وفعال حقوق بشر دیروز بعد ازخروج از محل کارش در تهران ناپدید شده است.وی وکیل مدافع تعدادی از فعالان سیاسی آذربایجان و همچنین نشریه توقیف شده " شمس تبریز " بوده است.
خانواده وی علیرغم مراجعه به پلیس و سایر ارگانهای مرتبط تاکنون موفق به کسب خبری از وی نشده اند همچنین آقای حیدر شادی و خانم هاجر سلطانی که در میتینگ هفتم خرداد میدان بهارستان دستگیر شده بودند روز 24 خرداد از زندان اوین آزاد شدند.
دادگاه عمومي جزايي شعبه 108 دادگستري تبريز هم، با صدور احضاريه خبرنگار نشريه ارمغان آذربايجان را براي شركت در جلسه اين دادگاه در بيست و سوم خردادماه به دادگاه فراخوانده است.
"علي داداشي" ، خبرنگار نشريه ارمغان آذربايجان بنا بر شكايت مدير كل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي و گزارش معاونت اطلاعات نيروي انتظامي اين استان به اتهام انتشار ويژه نامه 21 آذر سالروز تاسيس حكومت آذربايجان به رهبري سيد جعفر پيشه وري مورد محاكمه قرار مي گيرد.
اين ويژه نامه در 16 آذر 1383 به صورت ضميمه رايگان شماره 60 اين نشريه منتشر شده بود. دوهفته نامه ارمغان آذربايجان به صاحب امتيازي و مديرمسئولي ايرج سليماني از سال 1381 در شهرستان نقده در استان آذربايجان غربي در سطح استانهاي شمال‌‏غرب كشور منتشر مي شود.
به آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
پنج شنبه 25 خرداد 1385
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
1
GetBC(95);
نظر بدهید 2006/6/15

سردبیر روزنامه ندای آذرآبادگان تبریز بازداشت شد
سردبیر روزنامه ندای آذرآبادگان چاپ تبریز با صدور قرار کفالت ۱۰۰ میلیون ریالی روانه زندان شد. به گزارش خبرنگار "ایلنا"، ابوالفضل وصالی، سردبیر روزنامه ندای آذرآبادگان و مدیرعامل شرکت فراز نشر تبریز، روز چهارشنبه با صدور قرار کفالت از سوی شعبه شش بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز روانه زندان شد. یکی از کارکنان روزنامه ندای آذرآبادگان به خبرنگار "ایلنا" در تبریز، گفت: ابوالفضل وصالی از ابتدای هفته گذشته در پی شکایت از این روزنامه به دلیل چاپ مطالبی در ارتباط با حوادث تبریز و برای ادای توضیح و شرکت در جلسات بازپرسی به دادگاه فراخوانده شده بود که در نهایت عصر روز چهارشنبه هفته گذشته در تماس تلفنی کوتاهی از بازداشت خود خبر داد. لازم به ذکر است دفتر روزنامه ندای آذرآبادگان و دکه فروش این روزنامه هفته گذشته پلمپ شده بود. به گفته کارکنان روزنامه ندای آذرآبادگان، آخرین شماره‌‏های این روزنامه شامل شماره‌‏های ۲۹۱ و ۲۹۲ به دلیل چاپ مطالبی در ارتباط با وقایع تبریز، برای توزیع با ممانعت مواجه شده بود. روزنامه ندای آذرآبادگان از سال ۱٣۲۹ در تبریز منتشر می‌‏شود.
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۵
به امید آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
1
GetBC(94);
نظر بدهید 2006/6/10

بیانیه زندانیان سیاسی در دفاع از مردم آذربایجان

به نام حقوق بشر
از زندانیان سیاسی حمایت میکنیمدر کشور ما نزدیک به سه ده میباشد که به نام انقلاب دادگاه های امنیتی به پا گردیده تا به درو از چشم مردم و نظارت نهاد های حقوقی داخلی و بین المللی و مستقل از اداره حکومت و بدون حضور وکیل و هیئت منصفه ،شهروندان آزادی خواه و حق طلب را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و انواع اتهامات واهی به احکام سنگین محکوم و درشعبه های قضایی به بدترین شکل های ممکن حقوق انسانیشان را سلاخی میکنند.این اقدام ضد حقوق بشری نه محدود به سالهای 57 ، 58 ، 59 بوده . بلکه امروز که در سال 85 به سر میبریم پرشتاب تر از گذشته ادامه یافته وما امضا کنندگان از جمله قربانیان این قطار هستیم . حدود سه هفته گذشته قربانیان دیگری از این قطار ...
مطامع محدودی از آخوند ها حاکم قدرت طلب ، توسط همین بی دادگاه های انقلاب به مسلخ فرستاده شده اند و هزاران تن از هموطنان آذری در استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل ،زنجان ،تهران وسایر نقاط ایران توسط دستگاههای قضایی ، پلیس نظامی و امنیتی سرکوب و تحویل بازداشت گاه ها و زندان های مخفی و آشکار گردیده اند تا توسط بی دادگا های انقلاب سلاخی شوند .در صورتی که تعداد بی شماری از هموطنان در سیستان و بلوچستان و کردستان به همین سرنوشت دچار هستندو هر روز خبر محکومیت سنگین و یا خبر اعدام آنها را میشنویم . و ما وظیفه خود میدانیم که از حقوق همه قومیت های ایرانی به ویژه زندانی های سیاسی آذربایجان ،عرب زبان ، بلوچ ،کرد و غیره حمایت کرده و از نهادهای حق بشری بخواهیم برای آزادی آنها و رسیدگی به وضعیت اسف ناکشان تلاش بیشتری انجام دهند . هرچندکه خود در وضعیت خرابی به سر میبریم اما حمایت از زندانی های وظلوم آذری زبان را وظیفه حتمی به حساب بیاوریم .ما زندانیان سیاسی قربانیان رژیمی هستیم که به خود اجازه میدهد در باره حقوق بشر در کشور های مترقی اظهار نظر غیر واقع بنماید .اما اگر کسی بخواهد به او بگوید که چرا با وجود گذشت نزدیک به سه دهه از انقلاب . ماشین اعدام و سرکوب محاکمه نا عادلانه دانشجویان ،روزنامه نگاران ،مبارزان سیاسی ، احزاب ، فعالان کارگری ،فرهنگیان ،اقلیتهای دینی مانند دراویش و بهائیان ،اساتید دانشگاه ها ، وکلای دادگستری ، اصناف مختلف و اخیرا قومیت ها را متوقف نمیکنید عصبانی میشوید و به فحاشی روی می آورند .در این حال این رژیم دست به ترفند های مزدورانه میزند و در شرایطی که فرمان سرکوب قومیت بزرگ آذری را صادر کرده است .برای برخی از روزنامه نگاران و فعالین حقوق بشری که وجه عمومی پیدا کرده اند زمینه فعالیت محدود وکنترل شده را به وجود می آورد تا ضمن اینکه از دیدگاه های خاص سیاسی آنها درپرونده هسته ای به نفع خود بهره برداری کند چنین وانمود نماید که رژیم طرفدار آزادی بیان و حقوق بشر است .در همین زمان برای هفت تن از شهروندان اهوازی حکم محاربه یعنی همان اعدام صادر میکند .در صورتی که حتی از اعلام عمومی این حکم وحشت دارند . بدیهی است که نهاد های مدافع حقوق بشر و مجامع نباید برای معامله در پرونده اتمی ایران دست این رژیم را برای سرکوب و شکنجه و اعدام باز بگذارد .گروهی از زندانیان سیاسی در زندان اوین ، رجایی شهر و بندر عباس .حشمت الله طبرزدیمنوچهر محمدیخالد هردانی بهروز جاوید تهرانیارژنگ داودیمهرداد لهراسبیولی الله فیض مهدویامیر حشمت ساراناسد شقاقیشهرام پور منصورمحسن درستکارجعفر اقدامیابراهیم مومنیحجت بختیاریشاهین آریانژاد عبدالرضا رجبی خلیل شالچی
1
GetBC(93);
نظر بدهید 2006/6/10

آزادی یک فعال دانشجویی در ارومیه و اعتصاب غذای زندانیان اردبیل
مجید ماکویی از فعالان دانشجویی آذربایجان که سوم خرداد در ارومیه دستگیر شده بود امروز شنبه 20 خرداد آزاد گردید افرادی که امروز با وی ملاقات نموده اند ، وجود آثار شکنجه در ناحیه پشت و کمر وی را تایید کرده اند.
با وجود آزادی جمعی از دستگیر شدگان اخیر ارومیه هنوز آقایان جواد عباسی ، ایوب حسین بگلو ، رسول عظیمی و ابراهیم رشیدی در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه زندانی هستند.
از اردبیل نیز گزارش رسیده که اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی اردبیل ادامه دارد و زندانیان امروز هشتمین روز اعتصاب خود را در حالی سپری کردند که گزارشهای زیادی مبنی بر شکنجه زندانیان منتشر می شود.
آقایان عباس لسانی ، مهدی محمد پور ، جلال تقوی ، داود اسدی ، اکبر خوب ، جعف

Hiç yorum yok: