Salı, Haziran 20, 2006

LÜTFEN, DIQQET!


(AZKOB)a göre Azerbaycan Milli Dayanişma prosesi ve fe'allari
Imadeddin Baqi ve fars karakterlerinin chabalarini kuşku ila duşunmelidir !

.

فراخوان وکیل تحت الحمایه برای وکالت زندانیان سیاسی آذربایجان
رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان اعلام کرد: "بعلت بالا بودن شمار زندانیان سیاسی آذربایجان این انجمن برای پیگیری حقوق آنها نیاز به همکاری وکلاء داوطلب دارد".
عمادالدین باقی رئیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان در دیدار با یکی از اعضاء «کمیته دفاع از حقوق ملت آذربایجان» ضمن اشاره به تماس­های مکرر انبوهی از خانواده­های دستگیر شدگان در اعتراضات اخیر آذربایجان اعلام داشت: "انجمن مصمم به حمایت از تمامی زندانیان سیاسی می­باشد، ولی متأسفانه، به علت بالا بودن آماز زندانیان در شهرهای مختلف و محدود بودن امکانات انجمن برای پیگیری پرونده همه آنها نیاز به همکاری وکلاء داوطلب بویژه وکلای ساکن شهرهای استان­های آذربایجان­شرقی، آذربایجان غربی، اردبيل و زنجان دارد."
عمادالدین در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: "با توجه به اعمال فشارها و تضييق­های غيرمستقيم از طرف نيروهای امنيتی به وکلاء مستقل، وکلايی که خواهان وکالت زندانیان سیاسی آذربایچان باشند تحت حمایت­های همه جانبه این انجمن قرار خواهد گرفت.
لازم به یاداوری است که این انجمن آقای دکتر مولایی وکیل اکبر گنجی، امیر انتظام و اسانلو را برای وکالت صالح کامرانی وکیل مدافع مستقل بازداشت شده معرفی کرده است.
+ نوشته شده در دوشنبه بيست و نهم خرداد 1385ساعت 16:14 توسط روابط عمومی کميته نظر بدهید

عباس لسانی به بخش مراقبت¬های ویژه یک بیمارستان نظامی منتقل شد.
عباس لسانی بعد از سپری کردن 15 روز اعتصاب غذا و نزدیک 5 روز خودداری از آشامیدن آب و همچنین جلوگیری از تزریق هر گونه سرم در مورخه 28/3/1385 از سلول انفرادی اردبیل به یکی از بیمارستان­های نظامی در این شهر منتقل شد و تحت مراقبت­های ویژه در سی.سی.یو. قرار گرفت.
عباس لسانی که یکی از فعالان به نام حرکت ملی آذربایجان و ساکن شهر اردبیل می­باشد بعد از اعتراض ششم خرداد عمومی مردم اردبیل نسبت به سیاست­های حکومت مرکزی ایران بر علیه آذربایجانی­ها در مورخه 13/3/1385 با یورش نیروهای امنیتی به خانه شخصی وی تؤامان به ضرب و شتم و بهم ریختن اسباب و اثاثیه منزل و جمع آوری و ضبط پوسترها، عکس­های خانوادگی، لوازم شخصی، کامپیوتر، کتاب­ها و موبايل او دستگیر و با مشایعت حدود 30 نفر مأمور مسلح به بازداشتگاه اطلاعات اردبیل منتقل شد. وی از روز دستگیری تا بحال دست به اعتصاب غدا زده است. سازمان عفو بین الملل نیز چندی پیش با مراجعه به مقامات ارشد ایران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی و روحی این فعال سیاسی و فرهنگی آذربایجان خواهان آزادی هر چه سریعتر وی شده بود. لازم به ذکر است که وکالت آقای لسانی را صالح کامرانی وکیل پایه یک دادگستری بر عهده داشت که وی نیز چندی پیش دستگیر و هم اینک در اداره اطلاعات تهران در بازداشت بسر می برد.
+ نوشته شده در دوشنبه بيست و نهم خرداد 1385ساعت 15:58 توسط روابط عمومی کميته نظر بدهید

وکيل اکبر گنجی وکالت صالح کامرانی را بر عهده گرفت
آقای دکتر مولايی – وکيل سابق آقايان اکبر گنجی و امير انتظام – ديروز وکالت صالح کامرانی وکيل مدافع فعالان تورک و عرب را برعهده گرفت.
صالح کامرانی از فعالان حقوق بشر ايران و جزء وکلايی است که عليرغم فشارهای وارده از سوی ارگانهای حکومتی مبنی بر انصراف از وکالت فعالان فرهنگی-سياسی ملت آذربايجان و ساير ملل ساکن ايران تا کنون وکالت اکثر فعالان تورک و عرب را برعهده داشته است و هم اينک نيز وکالت فعالين زندانی شده­ای همچون آقايان عباس لسانی، غلامرضا امانی، جواد عباسی، هدايت ذاکر و ... را بر عهده دارد. وی در جريان اعتراضات اخير ملت آذربايجان و مطالبات ملی آنها با شرکت کردن در مصاحبه با راديوها و خبرگزاری­های خارجی و مکاتبه با ارگان­های حقوق بشر جهان در مورد موکلين عمومی و خصوصی خود سهم بسزايی در شکستن بايکوت خبری اين جريان و دفاع از آسيب ديدگان آن داشته است. به گفته همسر وی در مصاحبه با راديو بی.بی.سی. به احتمال زياد بر اثر اين فعاليت­ها در مورخه 24/3/1385 هنگام خروج از دفتر کار خود بازداشت شده است.
لازم به ياداوری است که صالح کامرانی دقايقی پيش از دستگيری با شخصی بنام «نوروز پوروند» که ادعای خبرنگاری بی.بی.سی. را می­کرده مصاحبه انجام داده بود که بر اساس اطلاعات بدست آمده عدم وجود چنين خبرنگاری در راديو بی.بی.سی. محرز شده است. اين شخص خبرنگار شبکه سحر و جزء همکاران نيروهای امنيتی ايران می­باشد که نشانه­هايی از اين ارتباط در تظاهرات ملت تورک ساکن تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی در برخورد وی با نيروهای امنيتی و اداره آگاهی تهران توسط تنی چند از فعالان آذربايجانی مشاهده شده است

Hiç yorum yok: