Çarşamba, Nisan 05, 2006

ASMEK bildirileri

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان
آزادی دو تن از فعالان سیاسی آذربایجان

دو تن از فعالان سیاسی آذربایجان در تبریز که در اسفند ماه توسط ماموران اطلاعات دستگیر شده بودند دیروز سه شنبه پانزدهم فروردین ماه آزاد شدند.
اما هنوز بازجویی از دکتر محرم کامرانی و ابراهیم رشیدی در اداره اطلاعات تبریز ادامه دارد و ایشان کماکان ممنوع الملاقات و محروم از گرفتن وکیل هستند.
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان خواستار رعایت حقوق زندانیان از جمله حق ملاقات و حق داشتن وکیل می باشد.
با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی

+ نوشته شده توسط کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان در 2006/4/5 و ساعت


عدم پذیرش وکیل از سوی دادگستری
صالح کامرانی وکیل دادگستری ساعتی پیش در حالی دادسرای انقلاب تبریز را ترک کرد که بازپرس شعبه ششم بازپرسی وکالت او برای دکتر محرم کامرانی و ابراهیم رشیدی را نپذیرفته بود.
کامرانی گفت:امروز پس از آگاهی از انتقال برادرم و آقای رشیدی به تبریز به دادسرای انقلاب آنجا رفتم اما بازپرس شعبه شش از قبول وکالت من امتناع کرد و گفت کامرانی و رشیدی در اداره اطلاعات تبریز و تحت بازجویی هستند، بنابراین چون هنوز در اختیار ما نیستند شما هم نمی توانید وکالتشان را بر عهده بگیرید.وی افزود:بنا به اظهار بازپرس شعبه ششم که از گفتن اسم خود امتناع می کرد و می خواست به نام بازپرس شعبه شش خوانده شود، محرم کامرانی و ابراهیم رشیدی تا زمان نامعلوم و نامشخصی بدون اینکه امکان گرفتن وکیل داشته باشند یا بتوانند با کسی ملاقات کنند در اداره اطلاعات تبریز تحت بازجویی خواهند بود.
+ نوشته شده توسط کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان در 2006/4/4 و ساعت




اسامی 11 تن از زندانیان سیاسی در آذربایجان

در حال حاضر یازده تن از فعالان سياسي آذربایجان در زندانهاي تبریز، اهر و اردبیل به سر می برند.اسامي این افراد عبارتند از:

1- حجت الاسلام عبدالعزیز عظیمی قدیم.................(زندان تبریز)
2- هدایت ذاکر.....................................................(زندان تبریز)
3- علی هارای.....................................................(زندان تبریز)
4- محمد حسینی (اوختای حوسئینلی)....................(زندان تبریز)
5- محمد فرشی...................................................(زندان تبریز)
6- حسن احسانی................................................(زندان تبریز)
7- محرم خوشنام..................................................(زندان تبریز)
8- یاشار مقام اسلامی..........................................(زندان تبریز)
9- دکتر محرم کامرانی............................................(زندان اهر)
10- ابراهیم رشیدی.................................................(زندان اهر)
11- بهروز علیزاده............................................. .......(زندان اردبیل)
بررسیهای بعمل آمده نشان می دهد که از بازداشت شدگان تجمعات ششم اسفند ماه در قم، هفتم اسفند ماه در تبریز، 24 اسفند ماه در مشکین شهر (خی یو )و دهم فروردین ماه دراهر و تبریز بغیر ازفعالین مذکور اسامی فرد یا افراد دیگری (که شناسائی شده و در زندان باشند) گزارش نشده است .



+ نوشته شده توسط کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان در 2006/4/3 و ساعت



ادوار نيوز : ماموران نيروي انتظامي شهرستان اهر امروز (جمعه) 5 تن از فعالين سياسي شهرستان اهر را دستگير کردند . بنا به گزارش هاي رسيده در ابتدا محرم کامراني و ابراهيم رشيدي عضو هيات تحريريه نشريه اويانيش پس از بازداشت به اداره آگاهي اهر منتقل و در آنجا تحت بازجويي قرار گرفته اند. در پي دستگيري آقايان كامراني و رشيدي سه تن از فعالين سياسي در اين شهرستان به نام هاي اصلان کامراني دانشجوي رشته حقوق و مدير مسئول يك نشريه دانشجويي در دانشگاه زاهدان ، عسگر نوري مدير مسئول نشريه دانشجويي بيرليک در دانشگاه علامه و جابر موسوي فعال سياسي براي پيگيري وضعيت دستگيرشدگان به اداره آگاهي مراجعه مي کنند که اين سه تن نيز دستگير و در همان محل بازداشت مي گردند.
+ نوشته شده توسط کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان در 2006/4/1 و ساعت



حجة الاسلام عظیمی قدیم روانه زندان شد
حکم زندان حجة الاسلام عظیمی قدیم روحانی آذربایجانی توسط دادگاه تجدید نظر تایید گردید و وی یکشنبه ششم فروردین ماه راهی زندان تبریز شد. عظیمی قدیم که در مراسم سالگرد انقلاب مشروطیت در کنار مزار باقرخان سالار ملی در ۱۴ مرداد ۱۳۸۴ دستگیر شده بود پس از تحمل سه ماه زندان توسط دادگاه ویژه روحانیت تبریز محاکمه شد.وی علاوه بر محکومیت به 5 سال ممنوعیت خروج از کشور و 5 سال منع اقامت در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان و انجام هر گونه فعالیتهای تبلیغی در استانهای فوق و 10 سال محرومیت از پوشیدن لباس روحانیت به یکسال و همچنین سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود که احکام زندان از امروز توسط شعبه اجرای احکام دادگستری تبریز اجرا می شود و ایشان دوران حبس خود را به مدت یکسال پس از کسر سه ماه بازداشت قبلی آغاز می کند.

Hiç yorum yok: