Pazartesi, Nisan 10, 2006

اطلاعيه روابط عمومي مجمع دانشگاهيان آذربايجاني

به اطلاع عموم ملت آذربايجان و فعالين حركت ملي ميرساند. مصطفي عوض­پور يكي از فعالين حركت ملي به همراه دو برادرش جمعه شب حدود ساعت 11 شب توسط نيروهاي امنيتي در منزل شخصي(منزل پدري) دستگير شده­اند. لازم به توضيح است كه مامورين امر بدون اطلاع قبلي و هنگام خواب وارد خانه شده و موجب ترس و وحشت اهالي خانه شده­اند.
روابط عمومي مجمع دانشگاهيان آذربايجاني

دادستان اهر قرار آزادي دکتر محرم کامراني و ابراهيم رشيدي را قبول نکرد .

صالح کامراني برادر و و کيل دکتر محرم کامراني و ابراهيم رشيدي از عدم قبول قرار برادرش و رشيدي از طرف دادستان اهر خبر داد.وي در مصاحبه با وبلاگ حق گفت:امروز صبح پانزدهم فروردين وکالت برادرم و آقاي رشيدي را به عهده گرفتم.دادستان قرار کفالتي را که قاضي ديروز صادر کرده بود قبول نکرد و پرونده محرم و رشيدي را به شعبه ششم بازپرسي دادسراي انقلاب تبريز ارسال کرد.
کامراني در خصوص اتهام دستگير شدگان گفت:هنوز هيچ اتهامي اعلام نشده است.جمعه شب ساعت يک بامداد ۱۲ فروردين ايشان و سه نفر از دوستانشان که براي پيگيري وضعيت ايشان به اداره آگاهي رفته بودند دستگير مي شوند.اين سه نفر بعدا آزاد مي شوند اما محرم و ابراهيم رشيدي تا بعد ازظهر ۱۳ فروردين تحت بازجويي بوده اند و سپس به زندان اهر منتقل مي شوند.وي در ادامه افزود:موقع دستگيري هر دوي ايشان چند نسخه از اعلاميه يادبود شهداي ۳۱ مارس را همراه داشته اند.اين اعلاميه آن روز در سطح شهر پخش شده بود.
کامراني با گلايه از رفتار ماموران انتظامي اهر مي گويد:پس از دستگيري اين پنج نفر، برادر بزرگم به اداره آگاهي مراجعه مي کند اما ماموران نه تنها جواب روشني به وي نمي دهند بلکه حتي با تندي رفتار مي کنند.

محکوميت دستگيري فعالين ترک
اطلاعيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشکده ي ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي

سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱٣٨۵ - ۴ آوريل ۲۰۰۶
بسم الله الرحمن الرحيمآغاز سال جديد با دستگيري ۵ تن از فعالين آذربايجاني در شهرستان اهر همراه شد. روز ۱۱ فروردين آقايان عسگر نوري ( مدير مسئول نشريه بيرليک دانشگاه علامه ) ، اصلان کامراني ، جابر موسوي که براي پيگيري وضعيت آقايان محرم کامراني و ابراهيم رشيدي به آگاهي شهرستان اهر مراجعه کرده بودند بازداشت گرديدند.مهرورزي هم چنان ادامه دارد . و اين بار فعالين آذربايجاني بار ديگر مورد عنايت مهرورزان قرار گرفته اند . آيا ادامه سرکوب هاي غير منطقي دال بر آن نيست که اراده اي آگاه در پي بستن فضاي مدني است .آيا سياست جديد جمهوري اسلامي سرکوب همه جانبه ي جامعه مدني اعم از زنان ، دانشجويان ، کارگران ، اقوام و حتي قشر هاي آرام در خود فرورفته اي هم چون دراويش نيست.انجمن اسلامي دانشجويان دانشکده ي ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي دستگيري فعالين آذربايجاني را محکوم مي نمايد. سرکوب گري نشاندهنده ي ماهيت غير عقلاني وضعيت حاکم است که مي کوشد خود را با لعاب آسماني موجه جلوه دهد. طبيعي است که در شرايط کنوني سرکوب هاي گسترده خود عامل آگاهي است چرا که پرده از عوام فريبي ها بر مي دارد و واقعيت خشن و تماميت خواه نظم موجود را آشکار مي کند.

دستگيري چهار فعال حرکت ملي آذربايجان در تبريز

طي اخباري از تبريز آقايان فرهاد حيدري قوي دل ،علي محسني(شوباي) ، آلتاي تبريزلي و خانم هجر سلطاني دستگير شده اند.

Hiç yorum yok: