Cuma, Ocak 09, 2009

BİLDİRİ 14:ÖZÜR DİLİYORUM İMZA KAMPANYASİ MARKSİST TUTUMLA AYKİRİDİR

"dünyanin karşisina yeni bir ilkeyle çikip doktriner bir havada 'doğru budur,önünde diz çökün' demiyoruz.Dünyanin kendi ilkelerinden hareketle dünya için yeni ilkeler gelişdiriyoruz.Dünyaya dönüp 'savaşimlarimizi kesin,aptalcadir,biz size mücadelenin doğru sloganini verecegiz' demiyoruz.Biz sadece dünyaya gerçekte ne için mücadele ettigini gösteriyoruz.Ve bilinç,dünyanin istemese de kazanmak zorunda olduğu bir şeydr." (K.Marks,"Arnold Roge'ye mektup",Eylül 1843)

****************************
Özür diliyorum imza kampanyasi Ermenilerden özür dilemek için böyle yazir:

"1915'te Osmanlı Ermenileri'nin maruz kaldığı Büyük Felâket'e duyarsız kalınmasını, bunun inkâr edilmesini vicdanım kabul etmiyor.
Bu adaletsizliği reddediyor, kendi payıma Ermeni kardeşlerimin duygu ve acılarını paylaşıyor, onlardan özür diliyorum."

***************************
Bizce özür diliyorum imza kamanyasi marksist açidan yanlişdir,çünkü:

1-Bu kampanyanin metninde böyle anlaşilir ki kampanyanin metnini (yazisini)yazanlar konuya bütün hakim olduğlarindan emindirler.

2-Bu imza kampanyasinin yönü "tutum yanli"("davranma yanli")(behavioural tedency)çizgisinde seyr edir,ve istikrayi bir bakişdir.Davranma yanli açidan ilk hareket ettiginiz nokta,deneysel görme(deneysel görsel)noktadir,kampanyanin metni diyorki :1915te türkler Ermenileri felakete maruz koymuş,bundan dolayi ben Ermenilerden özür diliyorum.Ancak bu pozitivist çizgi şu detaylari(cüziyati)hesap etmir,ya göz ardi edir:

A-Ermeni-Türk(Azeri Türkleri)savaşinin yadlar ara(beynulezhan)etkisi göze alinmiyor,Ermeni-Türk pröblemi sona ermeyip,bu kampanya metni içre "siyasal zaman" unutulmuşdur.

B-Ermenistan devleti ve Ermeni miiyetçilerinin bu kampanyadan şimdiki irkçi amaçlari için ters yararlanmak ihtimalleri nezere alinmamişdir.

C-Bazi Kürt elemanlari,Türkiye devletinin onlara karşi yürüttügü milli siteme darbe vurmak için bu kampanyaya katilirlar,ancak bu hareket konunun "yadlar ara" meselesinin etkisini ve "tarisel zamani" göze almayir ve Türkiyenin ulusal düşünce sistemine darbe vurmak için meselenin başka boyutlarini kurban edir.

D-Bu kampanya,ters kampanyalara zemin yarada bilir,'1990 civarinda Karabağ,xocali facialari için Ermeni ziyalilari bir özür diliyoruz kampanyasi yapsin görelim' derler şimdiden.

yekonlaşdiririk:

Bu kampanyanin metnini imzalayan kimseler pratikde özlerini konunun bütün boyutlarina hakim bilip bundan elave o dönemde Ermenilerin felaketini yalitik halde görüp bundan dolayi şahsi halde özür diliyorum derler


Bu kampanya işçi sinifinin halklar ara mücadelesine yardim etmeyir çünkü konuda tarihsen zaman unutulur.

Bu kampanya insan haklarini korumak yatakinda kolayca Ermeni milliyetçilerinin ve devletinin ters istifadesine maruz kala bilir,ancak bu "davranma yanli" çizgi öz zatinda zihinsel ve kültürel fenomenlerin etkisini ve "tarihsel zamani" görmiyor ve hayal edirki siyasal elemanlari tarafsiz halde ve tekce insan haklari üzerinde doğru analiz etmeye güçlüdür,bu tutum Marksist tutumuyla tam aykiridir,ve bu yanliş tutum halklarin işçi emekçi siniflerinin mücadelesine yardim etmiyor,ya yardim rolu gösterirse bile sonuçda milliyetçi tarzda yardim gösterir.
Bizce bu ve buna benzer başka haklarin kampanyalari,halklar ara işbirligile ve başka bir metnle detaylari nezerde alarken,irkçi elemanlar ve devletlerin ters istifadesini engellemekle yapila bilirdi.
Mazlum millet olarak Türkiye,Ermenistan,Azerbaycan,Gürcüstan ve Kürt halkinin bu konuda rolu vardir.
Emperyalist paylaşim savaşlari,milliyetçi amaçlar,dinsel çelişgiler yüz yillar bundan önceden günümüze kadar uzanmişdir,bu konuyu tam aydinlatmak ve çözmek için aslinda günümüzde bir işçi Enternasyonalina ihtiyaç var,ya helelik makdur deyilse Türk,Ermeni,Azeri hatta Kürt ve Gürcü Marksistler tarafindan yazilmiş bütün detaylari ihtiva eden bir bildiriye ihtiyaç vardir.

BÜTÜN HALKLARİN DOSLUK VE KARDEŞLİK UMİDİLE

AZERBAYCAN KOMÜNİSTLİK BİLDİRİLERİ(AZKOB)

Hiç yorum yok: