Pazar, Ocak 04, 2009

NEÇE XEBER

شهناز غلامی، روزنامه نگار آذربایجانی، در اثر اعتصاب غذای دو هفته ای در زندان تبریز بیهوش شده است!
آزاد تبریز
14 دی 1387, بوسيله ى دیاکو


در سايت ببينيد : سلام دمکرات
خانم شهناز غلامی، از دو هفته قبل ۲۹/۹/۸۷ به علت صدور قرار بازداشت موقت که هیچ تناسبی با نوع اتهام وی ندارد و همچنین به دلیل نگهداری اش در بند زندانیان خطرناک و معتاد زن و عدم امکان استفاده از وسایل گرمایشی و طولانی بودن دوره ی بازداشت موقت اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود که به علٌت عدم پاسخ و رسیدگی به خواسته هایش اعتصاب غذای خود را ادامه و ظهر پنج شنبه حالش به وخامت گرائیده و تا این لحظه در بیهوشی کامل به سر می برد و مسئولین زندان هیچ گونه توجهی به وضیعت به وجود آمده اش نکرده اند.
خانم شهناز غلامی، روزنامه نگار آذربایجانی و صاحب وبلاگ Azarwomen.blogfa.com دو ماه قبل دستگیر و با قرار بازداشت موقت مدتی در اطلاعات و سپس در زندان تبریز در بازداشت بوده است.
این در حالی است که خانم شهناز غلامی مسئول نگهداری، از مادر پیر و بیمار و علیل و دختر ده ساله اش که پس از فوت شوهرش نیز هست و با بازداشت خانم شهناز غلامی، مادر و دختر خردسالش نیز در وضیعت مبهم و نامساعدی به سر می برند.
به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی و به امید آزادی

بیانیه سه تشکل دانشجویی ،دانشگاه آزاد تبریز: مهندس وحید شیخ بگلو را آزاد کنید
ساوالان سسی
14 دی 1387, بوسيله ى دیاکو


در سايت ببينيد : سلام دمکرات
سه تشکل دانشجویی دانشگاه تبریز طی بیانیه ای، نسبت به بازداشت مهندس وحید شیخ بگلو عضو سابق شورای مرکزی تشکل آرمان دانشگاه آزاد تبریز اعتراض کرد. متن این اطلاعیه ای به شرح زیر است:
ماهها پیش با صدور بیانیه ، نسبت به اوضاع خفقان جامعه تذکر دادیم و از گسترش دامنه‌ی این فضای پلیسی ابراز نگرانی نمودیم . آن روزهای تابستانی دانشجویان دانشگاه تبریز ،تعطیلات خود را در بازداشتگاههای اداره اطلاعات به سر‌می‌بردند. آنها بعد از گذشت زمان نه چندان کوتاه ،طعم زیبای آزادی را چشیدند . اما آنچه که در دوران حبس کشیدند ،بسیار حیرت آور است . در حالی که همواره شکنجه زندانیان ،از سوی مسئولین تکذیب و تقبیح می‌شود ،اما متاسفانه این دانشجویان کلکسیونی از شکنجه‌های جسمی و روحی را متحمل شده بودند. گرچه دانشجویان دانشگاه تبریز آزاد شدند ،اما گویی این قصه سر دراز دارد....
کمی نزدیکتر می‌آییم . بیش از ده روز است که از مهندس وحید شیخ بگلو ،دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خودمان -دانشگاه آزاد تبریز –خبری نداریم.
عصر روز چهارشنبه 4دی ماه در حالیکه وحید شیخ بگلو در منزل به سر می‌برده است ،مامورین اداره اطلاعات ایشان را به شکلی غیرمتعارف به دم در فرا می‌خوانند و بدون هیچگونه اطلاعی ،ایشان را به مکانی نامعلوم منتقل می‌کنند .
وی تا کنون موفق به ملاقات با خانواده و یا وکیل نشده است و حتی از مکان نگهداری وحید اطلاعات دقیقی در دسترس نیست .وی از فعالین با سابقه هویت خواه دانشگاه، عضو اسبق شورای مرکزی و عضو تاثیرگذار فعلی تشکل آرمان می‌باشد .
وی در حالی دستگیر شده است که در حال دفاع از پایان نامه خویش می‌باشد و این روزها آخرین مهلتهای وی برای ارائه پایان نامه می‌باشد .او اگر در اسرع وقت آزاد نشود ،صدمات جبران ناپذیری را در عرصه تحصیل متحمل خواهد شد. متاسفانه فشار بر فعالین اجتماعی و دانشجویان در سالهای اخیر جدی‌تر شده است و صدها دانشجو و فعال اجتماعی مکررا مجبور به پرداخت هزینه‌ی فعالیتهایی که برای اعتلای جامعه انجام می‌دهند،شده‌اند و صد افسوس که دایره‌ها و خطوط قرمز روزبه روز تنگ‌تر می‌شوند و با ادامه چنین روندی روزهای سخت‌تری نیز در راه خواهند بود .
اما مسئله‌ای که تاکنون درک نشده اینست که دانشجویان و فعالین اجتماعی اگر در وضع موجود به فعالیت خود ادامه می‌دهند،تمام تهدیدات را به جان خریده‌اند و با عشق به ایمانشان بلای عشق به وطن ،آزادی و انسانیت را در ذره –ذره وجودشان احساس می‌کنند . اگر وحید محبوس می‌شود ،هرگز تفکر وحید و هرکسی که به خاطر اندیشیدن سرکوب می شود در چارچوب زندان نخواهد ماند و در جسم صدها دانشجو ظهور خواهد کرد .
تشکلهای دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز ضمن تقبیح دستگیریهای خودسرانه ،اعمال هرگونه فشارهای مادی و معنوی ،شکنجه و سایر اعمال غیرقانونی در دوران حبس را محکوم نموده و خواستار آزادی هر چه سریعتر مهندس وحید شیخ بگلو می‌باشند و دستگیری وی را تسویه حساب با تمامی دانشجویان منتقد، بالاخص دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز دانسته و در صورت ادامه دار بودن حبس وی، خاموش نخواهند نشست.
انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تبریز
کانون وحدت دانشگاه آزاد تبریز
تشکل آرمان دانشگاه آزاد تبریز

هشت ماه حبس تعزیری برای علی حسین نژاد فعال مدنی آذربایجانی در ماکو
ساوالان سسی
14 دی 1387, بوسيله ى دیاکو


در سايت ببينيد : سلام دمکرات
علی حسین نژاد اصل از فعالین سیاسی آذربایجان در ماکو به هشت ماه حبس تعزیری قطعی محکوم گردید.
این فعال سیاسی ۳۵ ساله خردادماه سال ۸۶ در جریان اولین سالگرد تظاهرات اعتراضی به چاپ کاریکاتوری در روزنامه دولتی ایران، توسط اداره اطلاعات شهر ماکو دستگیر و پس از تحمل ۱۵ روز بازداشت موقت با قرار وثیقه آزاد شده بود. حسین نژاد بعد از آزادی به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق پخش سی دی در دادگاه انقلاب خوی محاکمه و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود٬ که این حکم اخیرا" در ،شعبه دهم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به هشت تقلیل یافته است.
چندی پیش نیز حسین نژاد در خصوص شرکت در تظاهرات اعتراضی به کاریکاتور روزنامه ایران در خرداد ۸۵ از طرف نوروزی رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب خوی به پرداخت ۵۰۰ هزار تومان جزای نقدی بدل از ده ماه حبس تعلیقی محکوم گردیده بود.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

سی‌ ساله پیش هدف از انقلاب از زیر دست اجنبی در رفتن بود امروز بردهٔ اهداف حزب الله،حماس و غیره هستیم در حالی‌ که مردم ایران سختی میکشند و هنوز در همون فقری هستند که سی‌ ساله پیش بودند. آیا ملت ایران مسلمان نیستند که ما انقدر قربون صدقه این مسلمانهای خارجی‌ میریم.آخه تا کی‌ سختی بکشیم. لا اله الالله.