Cuma, Mayıs 26, 2006

XEBER (11)

خبرهای مهمی از دستگیریهای حوادث روزهای گذشته در آذربایجان


اسامی تعدادی از دستگیر شدگان
واحد اطلاع رساني كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي - بر اساس اخبار رسيده از آذربايجان و در پي اعتراضات مردمي، عصر امروز چهارشنبه، يك فعال سياسي به نام بهبود قلیزاده در شهر میاندوآب توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. در مياندوآب در روز گذشته، شاهین حسنی و جلال کودریلو توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده بودند.
همچنين روز گذشته سه شنبه دوم خرداد، عباس لسانی يكي از فعالان سياسي شناخته شده در آذربايجان، در اردبيل دستگیر شد. وي از سوي دادگاه انقلاب كليبر احضار شده و قرار بود امروز چهارشنبه در اين دادگاه حاضر شود.
خبر ديگري از شهرستان مرند حاكي است كه بيش از 17 نفر در جریان تظاهرات روز سه شنبه دوم خرداد در مرند از جمله؛ علی اوجاق زاده ، حسین علیزاده، مهدی حسین زادگان، حامد محمودپور، غلامرضا بابایی و مسعود حبیب وند دستگیر شده اند.
پيش از اين دادستان عمومی و انقلاب تبریز از دستگيري 54 نفر توسط نیروی انتظامی و امنیتی در جریان ناآرامی‌های روز سه شنبه تبریز در اعتراض به توهین روزنامه ایران، خبر داده بود. يوسف فيروزي دادستان عمومی و انقلاب تبریز همچنين اعلام كرده است كه حکم جلب و دستگیری عده‌ای صادر شده که طی چند روز دستگیر خواهند شد.
اظهارات دادستان عمومی و انقلاب تبریز در حالي بر روي سايت خبرگزاری فارس رفت كه خبرهاي ارسالي از تبريز حاكي از دستگيري و بازداشت بيش از 300 تن دارد. تعدادي از دستگير شدگان در اختيار سپاه پاسداران قرار دارند.
در اروميه نيز فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ناآرامی‌های روز سه شنبه 15 نفر از عاملان اصلی اغتشاش دستگیر شدند.
كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي خواهان آزادي همه بازداشت شدگان و عدم دخالت نيروهاي سپاه و بسيج در اعتراضات مردمي است.

Email: komitedefa@gmail.com
web: www.komitedefa.mihanblog.com


سایت حق می نویسد:

یک نفر دیگر در میاندوآب دستگیر شد چهارشنبه 3 خرداد ماه سال 1385

ساعتی پیش بهبود قلیزاده از فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهر میاندوآب توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.


۱۷ نفر در مرند دستگیر شده اند

بر اساس گزارش خبرنگار وبلاگ حق از مرند در جریان تظاهرات روز سه شنبه دوم خرداد در مرند ۱۷ نفر دستگیر شده اند.اسامی ۶ نفر از دستگیر شدگان به قرار زیر است:مهدی حسین زادگان، حسین علیزاده، حامد محمودپور، غلامرضا بابایی،مسعود حبیب وند، علی اوجاق زاده.

عباس لسانی دستگیر شد

خبر رسیده از اردبیل از دستگیر فعال حرکت ملی آذربایجان در آن شهر حکایت می کند.وی روز دوم خرداد دستگیر شده است

دستگیریها در میاندوآب

بنا به اخبار رسیده از میاندوآب(قوشاچای) آذربایجان غربی دو نفر از فعالین حرکت ملی در این شهر دستگیر شده اند.شاهین حسنی و جلال کودریلو روز سه شنبه دوم خرداد توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده اند.


آپارتاید قومی و سرکوب مردم بی دفاع را متوقف نمائید
به نام آزادی


تاریخ : 3/3/85
شماره : گ / 26 – 85

دولت مهر ورزی ، آپارتاید قومی و سرکوب مردم بی دفاع را متوقف نمائید .
در پی تشدید روند سرکوب و هر چه بسته تر شدن جامعه از سوی حاکمیت ، بالاخص تشدید و تبعیض و برخورد با اقلیتهای قومی در ایران .شاهد برخورد و درگیری فیزیکی و فجایعی در اقصی نقاط ایران هستیم .
موید این مطلب فجایع و سرکوبهای اخیر در خوزستان ؛ کردستان و بلوچستان بود که در جدیدترین مرحله هموطنان آذری ما مورد توهین قرار گرفتند و نتایج اعتراض به حق این عزیزان شدیدترین حالت سرکوب بود ، طبق آخرین گزارشات دریافتی در چندین شهر ایران بالاخص در تبریز و حومه شاهد صحنه های درگیری و زد و خورد بین مردم و نیروهای سرکوب گر بودیم ، متاسفانه در پی سرکوب مردم بی دفاع معترض و تیراندازی مستقیم نیروهای سرکوب گر با گلوله های حقیقی به هموطنان بی دفاع مان باعث زخمی و کشته شدن صدها تن از هموطنان عزیزمان گشت ، که تا کنون مرگ حداقل یک نفر از بانوان هموطن ما در بیمارستان تائید شده است ، همچنین بیش از 8 نفر در دم جان باخته اند.
گزارش ها حاکی از آن است شماری زیادی از هموطنان در بیمارستان های 29 بهمن ، سینا ، شمس شهر تبریز بستری هستند .
حداقل 700 نفر دستگیر شدند از مکان بازداشت این عزیزان خبری در دست نیست .
فعالان حقوق بشر در ایران ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به ملت شریف ایران و خانواده درگذشتگان حوادث تبریز خواستار پیگرد و برخورد قاطعانه با عاملان این جنایت میباشد. تداوم و تشدید آپارتاید قومی در ایران نتیجه ای جز خدشه دار شدن وحدت و انسجام ملی ایران نخواهد داشت .



فعالان حقوق بشر در ایران
Human Rights Activists in Iran
hra.iran@gmail.com
http://hra-iran.blogfa.com/
Tel: +989329224904




دستگیری 15 نفر در ناآرامی‌های ارومیه
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ناآرامی‌های روز گذشته 15 نفر از عاملان اصلی اغتشاش دستگیر شدند.حسن کرمی در گفت‌وگو با فارس افزود: تعداد دستگیری‌ها بیش از 15 نفر بود که برخی با اخذ تعهد آزاد شده‌اند.وی تصریح کرد: این در حالی است که تظاهرات بدون خشونت و درگیری نیروی انتظامی برگزار شد و تنها در هنگام ورود معترضان به باشگاه خبرنگاران جوان درگیری جزئی بین نیروی انتظامی و عاملان ناآرامی صورت گرفت.وی گفت: در این حادثه کسی کشته و یا مجروح نشده است.در پی چاپ یک کاریکاتور در روزنامه سراسری ایران، برخی از مردم استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و زنجان معترض شده و خواهان عذرخواهی مسئولان مربوطه در این‌باره شدند و در حالی که عوامل چاپ این کاریکاتور به دستور مقامات قضایی به زندان رفتند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی ارایه کرد، این تجمعات اعتراض‌آمیز با هدایت برخی عوامل آشوب‌طلب به خشونت کشیده شد و در این بین برخی از کسبه و دستگاه های دولتی دچار خسارت شدند.


سه شنبه 2 خرداد ماه سال 1385
آمار اولیه شهدا و مجروحان در تبریز
آمار مردمی از کشته شدن ۶نفر در ناآرامی های روز دوشنبه اول خرداد ماه در تبریز خبر می دهند.بر اساس این گزارشها نام یکی از ایشان به نام شهید محمد پاکروان مشخص شده است.همچنین از زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر خبر می رسد.بر اساس گزارش خبرنگار وبلاگ حق از تبریز شخصی به نام حبیب عندلیبی از ناحیه پا در اثر تیراندازی ماموران پلیس مجروح شده است.

Hiç yorum yok: