Çarşamba, Mayıs 03, 2006

XEBER(3)

تحت حمايت گسترده نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي تظاهرات ضد تورک ارامنه در تهران برگزار شد.

هزاران نفر از ارامنه تهران در حاليکه بصورت گسترده اي توسط شمار کثيري از نيروهاي مسلح يونيفورم دار و لباس شخصي حمايت مي شدند ضمن تجمع در برابر کليساي سنت سرکيس، واقع در تقاطع خيابانهاي ويلا و کريمخان و سپس حرکت به سمت کليساي ننه مريم در جنب سفارت روسيه، عليه کشورهاي آمريکا، اسرائيل و ترکيه شعارهاي تندي سر دادند .
تظاهرات کنندگان که عمدتا توسط اتوبوسها و ميني بوسهاي عمدتا هم شکل به محل آورده مي شدند اکثرا دانش اموزان و کارمنداني بودند که محلهاي تحصيل و کار خود را تعطيل کرده بودند.
دراين تظاهرات که به مناسبت روز 24 آوريل از ساعت 11 تا 12.30 برگزار شد ارامنه خواستار تجزيه بخش وسيعي از اراضي شرقي ترکيه تحت عنوان ارمنستان غربي شدند. لازم به ذکر است که ارمنستان غربي بخشي از اراضي مورد ادعاي ارامنه در نقشه ارمنستان بزرگ است. در اين نقشه منطقه شمال غرب ايران نيز قرار دارد .
در تظاهرات امروز ارامنه تهران، اسقفهاي کليسا، نمايندگان ارمني مجلس و اقشار مختلف اين گروه کوچک قومي حضور داشتند و در پيشاپيش آنها برخي از جوانان يونيفورم پيش ارمني، ديپلماتهاي ارمنستان و يونان حرکت مي کردند .
در اين تظاهرات در حاليکه صدها پرچم کوچک ارمنستان در دست کودکان به چشم مي خورد شعارهايي چون مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر دولت فاشيست ترکيه، رژيم صهيونيستي نابود بايد گردد،قتل عام محکوم است در هر مکان در هر زمان، پايگاههاي ناتو نابود بايد گردد، هولوکاست يهوديان دروغ است هولوکاست ارمني واقعي است واقعي است، ارمنستان غربي آزاد بايد گردد، عدالت عدالت شعار برحق ما است... از چندين بلند گوي قوي سر داده مي شد .
در تظاهرات دولتي امرزو، حضور نيروهاي مسلح انتظامي و لباس شخصي ها به حدي وسيع بود که مي شد نيروهاي يونيفورم دار را در دو طرف صف تظاهرات کنندگان در فاصله هر يک و نيم متر ملاحظه کرد.
در اين تظاهرات دولتي، همچنين دهها اتوموبيل و موتور سيکلت پليس حضور داشتند.
جو پليسي شديد و سوء ظن جدي ماموران به غير ارامنه، به حدي جدي بود که ابراز کوچکترين مخالفت با تجمع کنندگان و يا ترديد نسبت به بيانيه شوراي خليفه گري ارامنه ، سبب بازداشت معترضين مي شد
در اين مراسم نزديک به 12 نفر براي مدتي بازداشت شده اند که در بين آنها غير از تورکهاي معترض چندين فارس و يک ارمني نيز به چشم مي خورد. تيمور محمدي يکي از دانشجويان بازداشت شده ترک است که از محل نگهداري وي اطلاعي در دست نيست .
همچنين گزارش شده است که در خيابان جمهوري طي زد و خوردي که ميان ارامنه و مخالفين انها صورت گرفته است چندين نفر مجروح شده اند.
توجه به اين امر لازم است که ارامنه هر سال موفق به اخذ مجوز تظاهرات از وزارت کشور مي شوند. اين در حالي است که آذربايحانيها حتي يک بار نيز موفق به اخذ مجوز مشابهي از وزارت کشورنشده اند
هزينه تظاهرات 24 آوريل توسط نهادي دولتي فراهم شده بود
يکي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي که مايل به فاش شدن نامش نيست اظهار داشته که هزينه تظاهرات 24 آوريل توسط ارگانهاي دولتي فراهم شده است .
او با طفره رفتن از بيان ميزان رقم پرداختي به ارامنه، آنرا رقمقابل توجهي دانست که بخش بزرگي از اين رقم صرف تظاهرات نشده بلکه مورد استفاده شخصي مقامات کليسا قرار گرفته است.
نقش بارز سفارت ارمنستان در طراحي تظاهرات 24 آوريل
ديپلماتهاي سفارت ارمنستان از نقش بارزي در طراحي تظاهرات 24 آوريل در تهران برخوردار بوده اند.
به گونه اي که جهت زيادتر نشان دادن جمعيت ارامنه، سفارت دست به کار گرديده تا از يک هفته پيش، صدها تن از ارمنيان ارمنستان وارد تهران شده و در تظاهرات شرکت کرده اند. جمعي از ارامنه اصفهان، کرج، رباط کريم، آذربايجان غربي و اراک به تهران منتقل شده بودند
شوراي خليفه گري ارامنه با استفاده از دهها اتوبوس ، جمع کثيري از ارامنه اصفهان، کرج، رباط کريم، آذربايجان غربي و اراک را در مقابل پرداخت پول، جهت شرکت در مراسم نمايشي 24 آوريل به تهران منتقل کرده بودند .
کل جمعيت ارامنه در ايران بالغ بر40 هزار نفر است که از اين ميزان 25 هزار نفر در تهران، 8 هزار نفر در اصفهان، 3 هزار نفر در کرج و حومه و کمتر از چهار هزار نفر در آذربايجان بخصوص در سلماس زندگي مي کنند .
صاحبان ارمني دو مغازه در محله هاي نظام آباد و مجيديه تهران توسط داشناکها کتک خورده اند
صاحبان ارمني دو مغازه در محله هاي نظام آباد و مجيديه تهران، به دليل عدم شرکت در نمايش 24 آوريل توسط داشناکهاي ارمني به شدت کتک خورده اند و شيشه يکي از مغازه هاي نيز خرد شده است .
به نظر مي رسد داشناکها، ارامنه اي مخالف ويا بي اعتنا به مراسم 24 آوريل را به شدت مجازات مي کنند. انتقاد مسيحيان غير ارمني از تظاهرات 24 آوريل
به رغم تلاشهاي شديد شوراي خليفه گري ، هيچ مسيحي غير ارمني(غيرگريگوري) در نمايش سياسي 24 آوريل شرکت نکرده است.
اساسا از نظر مسيحيان غير ارمني ايران اعم از آسوري، کاتوليک و رباني، اقدامات ارامنه با تعاليم حضرت مسيح منافات دارد و فقط يک نمايش سياسي جهت تقويت دولت ارمنستان محسوب مي شود.
همزمان با نمايش دولتي 24 آوريل برابر با چهار ارديبهشت ماه، تمام 35 مدرسه ارامنه تهران و اصفهان در همه سطوح آموزشي تعطيل بوده و دانش آموزان آنها همراه با اتوبوسهاي ويژه اي به تظاهرات فرستاده شده اند.
دانش آموزان ارمني لباسهاي متحد الشکل داشناکها را بر تن کرده برچم ارمنستان را در دست داشتند و خواهان تشکل ارمنستان بزرگ بودند.

Hiç yorum yok: