Perşembe, Mayıs 18, 2006

XEBER(7)

تصمیمات متاخذه در نشست سراسری جمعی از فعالین دانشجوئی دانشگاههای سراسری و دانشگاههای آزاد
تجمعات دانشجوئی ضمن حفظ یکپارچگی و اتحادادامه می یابد

جمعی از دانشجویان فعال آذربایجانی دانشگاههای کشور در نشست غیر رسمی خود ضمن بررسی شرایط موجود حرکت ملی آذربایجان و با تشکر از همه دانشجویان با غیرت آذربایجانی و تشکر از اتحاد و همبستگی بی نظیر شان بعد از بحث و بررسی فراوان همگی بر روی مسائل زیر به اتفاق نظر رسیدند. مراتب جهت اطلاع مردم شریف آذربایجان به اطلاع می رسد.
1-حرکتی که با هدف گرامیداشت روز 19 اردیبهشت بعنوان روز دانشجو در آذربایجان از دانشگاههای تبریز، صنعتی سهند و دانشگاههای آزاد مراغه و آزاد تبریز شروع شده بود با اعتراض به اقدام موهن روزنامه رسمی ایران در سایر دانشگاههای آذربایجان وارد مرحله نوینی شده است. دانشجویان تورک و مصصم دانشگاهای کشور اعتراضات و اعتصابات خود را شدت بخشیده و تا توقیف کامل روزنامه ایران و آزادی زندانیان سیاسی دانشجو و غیر دانشجو به اقدامات و اعتراضات مدنی خود به صورت خودجوش و متباسب با شرایط مقتضی در هر شهر و دانشگاه ادامه خواهند داد.
2-از سایر فعالین حرکت ملی نیز درخواست می نمایند که با تجمعات اعتراض آمیز و مدنی در داخل شهرهای آذربایجان همگام با دانشجویان آذربایجانی پیگیر مطالبات برحق و ملی خود باشند.
3-از تمامی سایتهای خبری و رادیو تلویزیونهای منسوب به حرکت ملی درخواست می نمایند که در شرایط بایکوت و سانسور خبری حاکم بر دانشگاهها از سوی رسانه های جمعی دولتی-داخلی با انتشار بهنگام خبرهای اعتراضات دانشجوئی حساسیت داخلی و خارجی و سازمانهای بشردوستانه را به مطالبات ملی، آزادیخواهانه و بحق دانشجویان برانگیزانند.
4-از تمامی آذربایجانیهای خارج از کشور نیز درخواست می نماییم بنحو ممکن و همگام با دانشجویان آذربایجانی داخل کشور با اعتراضات گسترده خود چهره کریه شونیزم دولتیر ایران را در پیشگاه انسانهای آزاده جهان افشا و رسوا نمایند.
5-از تمامی دانشجویان منسوب به سایر اقلیتهای قومی و به ویژه همزبانان و تورکهای قشقایی، ترکن و شمال خراسان نیز در خواست می نماییم برادران آذربایجانی خود را در طی این مسیر پرخطر تنها نگذارند.
گله جک بیزیمدیر
چهارشنبه 27 اردیبهشت 1385

Hiç yorum yok: